Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
The journal
About the Journal
Submissions & Author Guidelines
Editorial Team
Ethics Charter and Peer-review
Privacy Statement
Authors
Current issue
All issues
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 1 (2021): Understanding social justice in education: theoretical, political and pedagogical issues
Vol. 11 No. 1 (2021): Understanding social justice in education: theoretical, political and pedagogical issues
Published:
2021-12-22
Full Issue
PDF (Français)
Éditorial. Penser la justice sociale en éducation : enjeux théoriques, politiques et pédagogiques
Myriam Radhouane, Stéphanie Bauer, Florie Bonvin, Kathrine Maleq, Karelle Stiassny
1-6
PDF (Français)
Articles
Les angles morts des travaux sur l’inclusion scolaire à la lumière de la théorie de la justice sociale de Nancy Fraser
Marjorie Vidal, Marilyne Boisvert, Flavio Murahara, Corina Borri-Anadon, France Beauregard
7-23
PDF (Français)
Réaliser une recherche socialement juste en éducation : apports et limites d’une approche épistémo-méthodologique féministe
Julie Larochelle-Audet, Marie-Odile Magnan
24-41
PDF (Français)
Les apports de la perspective fraserienne pour comprendre les enjeux de justice sociale en éducation
Stéphanie Bauer, Myriam Radhouane
42-59
PDF (Français)
Teachers’ critical reflection: what are the practices for social justice in education?
Rola Koubeissy, Prof.
60-77
PDF
La perception des inégalités et la promotion de la justice sociale par de futur-es enseignant-es issu-es de la migration
Olivier Delévaux
78-96
PDF (Français)
L’école et la justice sociale. Une étude de cas autour de No Child Left Behind
Georges Felouzis, Melanie Savioz
97-115
PDF (Français)
Promoting a capability approach and impacting social justice through a wellbeing framework: a case study of VET reform in Georgia
Nata Kereselidze, Maria-Isabel Voirol-Rubido
116-136
PDF (Français)
Les systèmes de répartition des élèves au prisme de la justice sociale en éducation : deux études de cas en Suisse romande
Sonia Revaz, Kilian Winz
137-153
PDF (Français)
Language
Français
English
Make a Submission
Make a Submission