Perrin M. Lathrop (dir.) (2022) - African Modernism in America

Auteurs

  • Cédric Vincent École Supérieure d’ Art et Design Toulon Provence Méditerranée (France)

DOI :

https://doi.org/10.51185/journals/rhca.2024.cr20

Mots-clés :

Art moderne, Etats-Unis, Fondation Harmon, Diaspora, Université Fisk, Céramique, Phelps-Stoke, Peintures

Résumé

Recensé : Perrin M. Lathrop (dir.), African Modernism in America, New York/New Haven, American Federation of Arts, Yale University Press, 2022, 223 p.

Références

BROWN Evelyn S. (1966), Africa’s Contemporary Art and Artists, New York, Harmon Foundation.

ENGLISH Darby et BARAT Charlotte (dir.) (2019), Among Others: Blackness at MoMA , New York, Museum of Modern Art.

ESHUN Ekow (dir.) (2022), Black Infinity : l’art du fantastique noir, Paris, Textuel.

LOCKE John (dir.) (1925), The New Negro: An Interpretation, New York, Albert and Charles Boni.

WALTER John C. (2003), « The Harmon Foundation and the sponsorship of contemporary African artists, 1947–67 », Contours: A Journal of the African Diaspora, 1 (2), pp. 199–218.

WEBER Charles C. W. (2001), « Mission Strategies, anthropologists, and the Harmon Foundation’s African Film Projects: presenting Africa to the public, the inter-war years, 1920–1940 », Missiology: An International Review, 29 (2), pp. 201–223.

Couverture du livre de Perrin M. Lathrop

Téléchargements

Publiée

20-12-2024

Comment citer

Vincent, Cédric. 2024. « Perrin M. Lathrop (dir.) (2022) - African Modernism in America ». Revue d’histoire Contemporaine De l’Afrique, décembre. https://doi.org/10.51185/journals/rhca.2024.cr20.

Numéro

Rubrique

Comptes-rendus critiques

Catégories