Perrin M. Lathrop (dir.) (2022) - African Modernism in America
DOI :
https://doi.org/10.51185/journals/rhca.2024.cr20Mots-clés :
Art moderne, Etats-Unis, Fondation Harmon, Diaspora, Université Fisk, Céramique, Phelps-Stoke, PeinturesRésumé
Recensé : Perrin M. Lathrop (dir.), African Modernism in America, New York/New Haven, American Federation of Arts, Yale University Press, 2022, 223 p.
Références
BROWN Evelyn S. (1966), Africa’s Contemporary Art and Artists, New York, Harmon Foundation.
ENGLISH Darby et BARAT Charlotte (dir.) (2019), Among Others: Blackness at MoMA , New York, Museum of Modern Art.
ESHUN Ekow (dir.) (2022), Black Infinity : l’art du fantastique noir, Paris, Textuel.
LOCKE John (dir.) (1925), The New Negro: An Interpretation, New York, Albert and Charles Boni.
WALTER John C. (2003), « The Harmon Foundation and the sponsorship of contemporary African artists, 1947–67 », Contours: A Journal of the African Diaspora, 1 (2), pp. 199–218.
WEBER Charles C. W. (2001), « Mission Strategies, anthropologists, and the Harmon Foundation’s African Film Projects: presenting Africa to the public, the inter-war years, 1920–1940 », Missiology: An International Review, 29 (2), pp. 201–223.

Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Catégories
Licence
Certains droits réservés 2021 Cédric Vincent

Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale 4.0 International.