Observe, discuss, reflect: what can you expect ?
DOI:
https://doi.org/10.5077/journals/aiufe.2025.e2259Keywords:
Teacher training, visit, interview, video training, joint surveyAbstract
This article reports on one of the workshops held during the study day on the subject of "the (un)expected guest". It was organised by Christophe Bouillot and Marion van Brederode, both lecturers at the IUFE in legal didactics and interdisciplinary dimensions respectively. It focused on the 'post-visit interview', which is a regular activity for CEs who visit classes where trainee teachers are doing their placements.
References
Dewey, J. (1993). Logique. La théorie de l’enquête. Presses universitaires de France.
Lussi Borer, V. et Muller, A. (2016). L’enquête collaborative comme démarche de transformation de l’activité d’enseignement : de la formation initiale à la formation continuée. In V. Lussi Borer & L. Ria (Eds), Apprendre à enseigner (p. 193-207). Presses universitaires de France.
Serres, G. (2009). Analyse de l'activité de supervision au regard de ses effets sur les trajectoires de formation des professeurs stagiaires. Éducation et francophonie, XXXVII(1), 107-120.
Serres, G., Ria, L. et Adé, D. (2004). Modalités de développement de l’activité professionnelle au gré des contextes de classe et de formation : le cas des professeurs stagiaires en Éducation Physique et Sportive. Revue française de pédagogie, 149, 49-64.
Zask, J. (2004). L’enquête sociale comme inter-objectivation. Raisons Pratiques, 15, 141–163.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Some rights reserved 2025 Marion Van Brederode

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

